sup699334922.html

9 Temmuz 2012 Pazartesi

KURU FASULYE TATLISI



Değişik, hafif bir tatlı.İsmi söylenince bile insanda merak uyandırdığı için herkese kolayca yedirilebiliyor.İçindeki malzemeler sayesindede besin değeride oldukça yüksek
-2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
-1,5 su bardağı toz şeker
-4 yumurta
-1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-3 çorba kaşığı pirinç unu
                Fasulyeyi düdüklü tencerede iyice haşlattıktan sonra,rondodan geçirip iyice ezdim.Klasik olarak ilk önce yumurtayla şekeri  mikserde iyice çırptım. Fasulye hariç diğer malzemeleri yumurta ve şeker karışımına ilave edip mikseri en yavaş ayarda kullandım..En son rondodan geçirilmiş fasulyeyide karışıma koyduktan sonra tahta kaşıkla karıştırıp,önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirdim.
Sosu içinse 1 su bardağı süt,2 çorba kaşığı kakao,3 çorba kaşığı toz şeker ve 1 tatlı kaşığı nişastayı hepsi bir tencerede pişirdim. İsteğe bağlı olarak sosun altını kapattıktan sonra 2 yemek kaşığı kadar margarini, sosun içinde karıştırarak eritilebiliyor.Ben margarinin sağlıksız olduğunu düşündüğüm için kullanmadım.Soğuduktan sonraki çatlamaları da üzerine hindistan cevizi ekerek örtbas ettim.Önemli bir ayrıntı ılık sos soğuk tatlıya dökülüyor.

Hiç yorum yok: