sup699334922.html

26 Haziran 2012 Salı

MEYVE KURUTMA

             Yazın pazara gitmek oğlum ve benim için büyük zevk,sabah  erken vakitte, sıcak bastırmadan tabiî ki. Bir yandan haftalık ihtiyacımızı bir yandan da karınca misali kış hazırlığımızı yapıyoruz.

            

                  Geçen yıl derin dondurucuyu iyice doldurdum.Abarttığımı düşünmüştüm ama kış ortasında dolabı bitirince,bu yıl dolaba ilave olarak farklı yöntemler uygulamaya karar verdim. Cumartesi akşamı gittiğimiz arkadaş ziyaretinde bazı meyvelerin kurutulabileceğini öğrendim.Kurutma işlemi çok basit.Kayısı ve şeftaliyi biraz fazlaca aldım. Kayısının çekirdeklerini çıkarttım, şeftalileride yarım ay şeklinde keserek balkona dizdim. 2-3 günde kuruyormuş.Kuruduktan sonra cam kavonoz içersinde güneş görmeyen bir yerde saklamayı düşünüyorum.Bu arada kurutulmuş dometeside, anlata anlata bitiremediler.

1 yorum:

EKSİS dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, firmamızın internet sitesinin kütüphane bölümünden kurutma ve kurutulmuş ürünler hakkında bilgi alabilirsiniz. http://www.kurutma.net