sup699334922.html

24 Mayıs 2012 Perşembe

BALLI SABUN YAPIMI


         Opak sabunların ana maddesi gliserindir.Gliserinli sabunların özelliği tendeki gözenekleri diğer sabunlara göre daha fazla açması ve daha derinlemesine temizlemesidir.
Opak sabunu çok kısık ateşte eritiyorum, sabunu eritirken dikkat ettiğim en önemli husus ateşin çok kısık olması,çünkü yüksek ateşe koyunca sabun hemen yanıyor.Eriyen sabuna bir miktar süt ilave edip sabunu bir süre karıştırıyorum.Sütle sabun iyice karıştıktan sonra balı ilave edip yine çok kısık ateşte yarım saat kadar pişiriyorum.
Balında cilt için çok iyi bir temizleyici olduğu söyleniyor.
Sabunu yaparken dikkat ettiğim diğer bir hususda sabunu kalıba dökene kadar sürekli karıştırmaktır.Kalıp olarak bulması çok kolay olan yoğurt kaplarını tercih ediyorum.Sabunu bir gece balkonda beklettikten sonra kalıptan çıkarıp kullanıyorum.İçine kattığım süt ve balın miktarı ortalama kullandığım sabunun onda biri kadar oluyor.
Böylece yapımı çok zevkli olan doğal cilt temizleyicimide kendim yapmış oluyorum.

2 yorum:

TuĞçE dedi ki...

opak sabunu nerden buluyorsunuz acaba? tuğçe

Nil dedi ki...

Sabunu Muğla Datça'dan telefonla sipariş ettim.İstersen mail adresine telefon numaralarını yazabilirim.